Press och media

Senaste nyheterna och releaserna

Elisabeth Lagerkrans, Socialstyrelsen, brinner för hjälpmedel och delaktighet

Vi intervjuade Elisabeth Lagerkrans på Socialstyrelsen och medlem i Hjälpmedelsriksdagens programråd för att höra hennes tankar inför konferensen den 14 maj.   Vad ser du mest fram emot på Hjälpmedelsriksdagen? Lyssna och lära av andra. Bli inspirerad. Att både få ta del av andras uppfa...

Britt Forsberg, Region Jönköpings län, önskar att vi skulle kunna få till mer jämlik tillgång till hjälpmedel

Vi intervjuade Britt Forsberg, verksamhetschef på Hjälpmedelscentralen, Region Jönköpings län och medlem i Hjälpmedelsriksdagens programråd för att höra hennes tankar inför konferensen den 14 maj.   Vad ser du mest fram emot på Hjälpmedelsriksdagen? Att delta fysiskt och möta deltagare ...

Sodexo hjälper kommuner och regioner att på riktigt realisera nära vård i stor skala

Vi intervjuar Joachim Hilding, Director of Operations Healthcare på Sodexo om deras medverkan på Hjälpmedelsriksdagen den 14 maj 2024.   Varför väljer ni att medverka på Hjälpmedelsriksdagen 2024? Sodexo Hjälpmedelsservice deltog för första gången vid Hjälpmedelsriksdagen förra året. Vi ...

Kontaktpersoner

Emma Groth
Brand Manager
[email protected]
+46 736 82 35 71

Hjälpmedelsriksdagens logotype i EPS-format

Hjälpmedelsriksdagens Vit logotype i EPS-format

Hjälpmedelsriksdagens logotype i PNG-format

Hjälpmedelsriksdagens Vit logotype i PNG-format

Vilken fil ska jag välja?

EPS

Passar om du använder t.ex. Illustrator, Photoshop, InDesign eller annat rit-, layout- eller bildredigeringsprogram.

PNG

Passar till webb-publicering och till t.ex. Word, Excel, PowerPoint eller annat ordbehandlings-, kalkyl- eller presentationsprogram.

Pressackreditering

Du som är journalist, fotograf eller har ett likvärdigt redaktionellt uppdrag är välkommen att ansöka om pressackreditering till Hjälpmedelsriksdagen. Ansökan ska göras i förväg och besked om beviljad ackreditering meddelas tidigast två veckor innan mässan startar.

I ansökan behöver du beskriva ditt uppdrag samt var vi kommer kunna ta del av det publicerade materialet, tryckt eller digitalt. Detsamma gäller för dig som är bloggare eller har stora sociala medie-konto.

På begäran av våra utställare och samarbetspartners ackrediterar vi inte annonssäljare eller säljare av reklamtext och TV-medverkan.

Ansök om pressackreditering