Press och media

Senaste nyheterna och releaserna

Se och testa kognitiva hjälpmedel hos Abilia på Hjälpmedelsriksdagen

Vi intervjuar Linda Björk, Key Account Manager manager på Abilia om deras medverkan på Hjälpmedelsriksdagen den 14 maj 2024.   Varför väljer ni att medverka på Hjälpmedelsriksdagen 2024? Abilia arbetar med hjälpmedel och för oss är Hjälpmedelsriksdagen en viktig mötesplats att träffa båd...

Punkt Design visar vägen för tillgänglig information med punktskrift på Hjälpmedelsriksdagen 2024

Vi intervjuar Elizabeth Pettersson, på Punkt Design AB om deras medverkan på Hjälpmedelsriksdagen den 14 maj 2024.   Varför väljer ni att medverka på Hjälpmedelsriksdagen 2024? Som Sveriges största punktskriftstryckeri vill vi vara med och synas där våra kundgrupper finns samt att försöka få...

Innovativ sensorteknik inom rehab i fokus på Hjälpmedelsriksdagen

Adaptiv fysioterapi kallas en behandlingsform som just nu utvecklas och som öppnar helt nya förutsättningar för rehabilitering. – Den ökar kvaliteten i rehabprocessen och gör patienten delaktig på ett helt nytt sätt, säger forskningsledaren Gunilla Kjellby Wendt. På Hjälpmedelsriksdagen 14 maj ber...

Kontaktpersoner

Emma Groth
Brand Manager
emma.groth@svenskamassan.se
+46 736 82 35 71

Hjälpmedelsriksdagens logotype i EPS-format

Hjälpmedelsriksdagens Vit logotype i EPS-format

Hjälpmedelsriksdagens logotype i PNG-format

Hjälpmedelsriksdagens Vit logotype i PNG-format

Vilken fil ska jag välja?

EPS

Passar om du använder t.ex. Illustrator, Photoshop, InDesign eller annat rit-, layout- eller bildredigeringsprogram.

PNG

Passar till webb-publicering och till t.ex. Word, Excel, PowerPoint eller annat ordbehandlings-, kalkyl- eller presentationsprogram.

Pressackreditering

Du som är journalist, fotograf eller har ett likvärdigt redaktionellt uppdrag är välkommen att ansöka om pressackreditering till Hjälpmedelsriksdagen. Ansökan ska göras i förväg och besked om beviljad ackreditering meddelas tidigast två veckor innan mässan startar.

I ansökan behöver du beskriva ditt uppdrag samt var vi kommer kunna ta del av det publicerade materialet, tryckt eller digitalt. Detsamma gäller för dig som är bloggare eller har stora sociala medie-konto.

På begäran av våra utställare och samarbetspartners ackrediterar vi inte annonssäljare eller säljare av reklamtext och TV-medverkan.

Ansök om pressackreditering